Spillopp

I förrgår var jag på Karlshem för att provrida ponnyer på grund av att Pawlo är halt och behöver lämna tillbaka honom. Provred tre ponnyer; ungponnyerna Valle och Spillopp och så Suzy Q. Alla tre var jättetrevliga men jag fastnade lite extra för Spillopp, en ung liten ponny som inte kan mycket alls. 

Idag var vi iallafall och hämtade hem Spillopp och lämnade Pawlo. Kan säga att det var lite jobbigt att lämna Pawlo i hagen men jag såg hur glad han blev av att få gå på sommarbete och vara med sina kompisar, så det känns bra ändå. ♥ Sedan bar det av till Karlshem för att hämta upp lilla Spillopp. Han var jättesnäll i lastningen och stod där så snällt så, duktigt av honom tycker jag! Spillopp stod som ett ljus i transporten, dock hade han lite bråttom ur transporten men det var ingen större fara. Väl ute så tittade han mycket, var lite nervös men efter ett tag släppte det. Sedan tog jag in honom i boxen och nu står han där och är lugn, fina hästen.

Vem är han då? Jo, Spillopp är en skimmelskäckig c-ponny (inte säker på exakta höjden), ca 5 år och knappt utbildad alls, kan inte mycket mer än stanna-gasa-svänga. Trots det är han otroligt rolig att rida då han är så positiv och glad. I hanteringen är han huur mysig som helst. Jag återkommer med mer info när jag lärt känna honom lite! :D
 

Erika

Hur länge ska du ha honom? :)

Svar: Två veckor :)
fiholmryttare.blogg.se

Den 2013-06-29 | Klockan 19:21:50

Det som är markerat med * är obligatoriskt

Namn*
Kom ihåg mig?

E-postadress*

Blogg/Hemsida

Kommentar*