Pawlo idag

Hej!
Idag red vi lite hoppning / markarbete, hindren låg inte över 60 cm så ja. Till en början var Pawlo lite seg och motvillig, men så fort det kom fram bommar och hinder så blev han bra mycket piggare. Vi hoppade ett hinder på ena långsidan, ett litet hinder med travbom innan på andra långsidan och tre studs på medellinjen. Vi red även fram över lite bommar.

Pawlo tyckte det var superkul att få skutta lite, dock tycker jag själv inte att jag red bra alls... Av någon anledning tappar jag stödet helt i stigbygeln och hälen åker upp, något jag måste fokusera på HELA tiden nu så att det går bort. Särskilt på honom måste man ha ett bra stöd i stigbygeln, med tanke på hans små bocksprång. Men till saken nu iallafall. Han hoppade allt snällt och tvekade inte ett dugg, dock blev några språng lite konstiga och en gång hamnade jag framför sadeln. Som tur var var han snäll och höll sig på marken, så jag satt kvar. Till slutet blev han lite busig och la till en bakutspark efter studsen, men jag satt kvar och hann ta upp hans huvud innan det blev fler.


Jag är nöjd med ridpasset, men jag måste verkligen jobba vidare med min sits... Aja, bara att fokusera, fokusera, fokusera. Pawlo var duktig i alla fall och måste säga att han är förjävla rolig att rida, det enda jobbiga är att han bockar och inte är det lågt heller men jag antar att det bara är att vänja sig. Jag lär ha en grym balans efter det här iallafall, haha! :D

Lovisa

Du behöver inte ge så mycket eftergift på så pass små hinder.

jag tycker er blogg är jättebra och hoppas du Tova fortsätter blogga efter att du slutat rida Pawlo för jag har följt dig sen ponnysmurfarnas haha! :D

Den 2013-06-20 | Klockan 22:45:57

Det som är markerat med * är obligatoriskt

Namn*
Kom ihåg mig?

E-postadress*

Blogg/Hemsida

Kommentar*