Idag och igår

Hejhej!
Det har varit lite dött här från min sida, sorry för det. Men det är sommar och jag har inte riktigt orkat, dessutom har det inte hänt något särskilt. Igår skulle jag och Lydia byta häst så jag red Ludde och hon Pawlo. Dock blev det inte ridpass då Pawlo och Smart blev rädda - som tur var höll sig Ludde lugn - och Philippa ramlade av och gjorde illa sig. Kändes inte så schyst att fortsätta då så vi skrittade en liten stund och ställde in hästarna istället.

Idag blev det inte heller något ridpass för min del, tyvärr. Vi bestämde oss för att byta idag också då vi som sagt inte red så mycket igår. Jag hann skritta och trava på Ludde lite och han var faktiskt riktigt trevlig, hittade en trevlig form och ja. Mycket större och segare än Pawwe, men fortfarande väldigt trevlig. Men sedan skulle Lydia trava på Pawwisen och då betedde han sig jättekonstigt, ville inte trava och bråkade emot. Inte så att han var lat eller seg, utan man såg att han verkligen inte ville. Dessutom såg det ut som att han rörde sig konstigt. Hon satt av och jag satt upp, jag vet ju hur hans trav ska kännas. Pawlo bråkade inte emot men jag tyckte också att den kändes konstig. Han haltade inte eller så, men ville inte använda bakbenen och släpade de efter sig. Jag satt av, kände på benen och lyssnade på hans mage. Inget var onormalt, eller ja - förutom hur han rörde sig då. Lotta, Philippas mamma, fick komma och då sprang jag med honom och sedan satt jag upp ännu en gång för att hon ville se hur han rörde sig med ryttare. När jag skulle börja trava protesterade han emot rejält så jag tog in honom i stallet. Vi kände på honom ordentligt och när Lotta tryckte på hans lår (eller vad det nu heter på hästar, övre delen av bakbenen) så reagerade han väldigt starkt och var hård där. Antagligen har han sträckt någon muskel när han bråkade med Ludde rejält för två dagar sedan i stallet (var inte där själv men det var andra personer där som sett och hört det). Jag har bestämt mig för att låta honom vila några dagar från ridningen och endast promenera med honom för hand så att han inte blir besvärad längre, bästa hästen. ♥

Imorgon skulle vi hoppat och egentligen skulle jag ju inte kunnat vara med med tanke på Pawlo, men eftersom att Philippa också är skadad så får jag hoppa Smart och hon promenerar med Pawwe. Ska bli riktigt kul faktiskt! Tack så jättemycket Philippa, du är bäst. :D

Anonym

hej! pawlo har en muskelbristning på höger bakben! kan ha något med det att göra, han betedde sig nästan aldrig så hos mig... men jag tror nog som du säger att det är en sträckning. Nu vill inte jag vara sådär... ja du vet ska veta allting för det gör jag verkligen inte... men bristningen kan vara bra att veta om :)

hoppas allt går bra innan och att han inte hittar på allt för mycket hyss! han ser ut att trivas och han ser fin ut! pussa från mig ;)

/ida som hade honom förut

Den 2013-06-22 | Klockan 19:36:27
Meja

Vad kul att du ska få prova Smarten! ;D

Den 2013-06-23 | Klockan 00:27:01

Det som är markerat med * är obligatoriskt

Namn*
Kom ihåg mig?

E-postadress*

Blogg/Hemsida

Kommentar*